Konferencja „Wychowanie do nauczania włączającego”

13 XII 2016 r. odbyła się w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń konferencja oficjalnie otwierająca realizację projektu Wychowanie do nauczania włączającego. Projekt jest realizowany w ramach programu grantowego Alumni Engagement Innovation Fund Departamentu Stanu Stanów Zjednoczonych oraz Fundacji PKO Banku Polskiego. Ma on na celu promowanie idei integracji społecznej poprzez wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności metodyczne w zakresie nauczania o osobach niepełnosprawnych.

2017-01-02-1

Konferencję otworzył i brawurowo, z humorem poprowadził Dyrektor Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, p. Arkadiusz Walczak.

2 3

1a

Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele Ambasady Stanów Zjednoczonych, p. Kenneth Wetzel, Attaché ds. Kulturalnych Ambasady USA w Polsce i p. Marzena Polak, Alumni Coorditor.

4

Pani Joanna Kostecka, Prezeska Fundacji Mam serce z Warszawy.

5

Marta Kowalska, specjalista ds. Klubu Rodziców JiM, Sylwia Mądraogólnopolski koordynator Klubu Rodziców Autyzm HELP Fundacja JiM, Aleksandra Ciechomska-Smereczyńska, Prezeska Fundacji Ergo Sum i jednocześnie prelegentka podczas konferencji.

67

8

Zaproszeni goście zostali powitani różami przez koordynatorów projektu, Bartosza Wilimborka, i piszacą te słowa, Agnieszkę Kossowską.

9

Następnie zebranych powitał p. Kenneth Wetzel, Attaché ds. Kulturalnych Ambasady USA w Polsce.

10

W dalszej części rozpoczęły sie wystąpienia prelegentów.

Ze względu na swoją zagraniczną podróż służbową p. Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM, przesłał swoje wystapienie w formie filmu:

12

Aleksandra Ciechomska-Smereczyńska, Prezeska Fundacji Ergo Sum, wygłosiła wystąpienie pt. „Po prostu #autystawpracy”.

14 14a

Kolejnym prelegentem był niezwykle ciepło przyjęty i długo oklaskiwany p. Bartosz Jakubowski, pracownik Klubokawiarni Życie jest fajne. Wygłosił on wystąpienie pt. „Dlaczego życie jest fajne”.

15 15b

Kolejne wystąpienie wygłosił p. Jan Sielczak, student Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, który przedstawił swoje doświadczenia jako ucznia szkoły integracyjnej oraz opiekuna osób niepełnosprawnych podczas turnusów rehabilitacyjnych.

16

Podczas przerwy toczyły się interesujące rozmowy.

17

Po przerwie głos zabrała dr Justyna Deszcz-Tryhubczak z Uniwersytetu Wrocławskiego, która wygłosiła wystąpienie pt. „Kultura dla dzieci i młodziezy w nauczaniu o niepełnosprawności”.

18 18a

Jako przedostatnia zabrała głos pisząca te słowa, Agnieszka Kossowska, która z punktu widzenia rodzica dziecka niepełnosprawnego opowiedziała o edukacji swoich granic.

19b

Wystąpienie kończące konferencję wygłosił p. Bartosz Wilimborek, koordynator ds. rozwoju samorządności uczniowskiej i wolontariatu Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz koordynator projektu „Wychowanie do nauczania włączającego”.

19c 19d

 

Goście i prelegenci konferencji.

20